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REMOS News

Gerd Biedermann jr. übernahm von Vertriebsleiter Jürgen Rehländer seine neue REMOS GXNXT 

 

Gerd Biedermann Jr. receives the keys to his new REMOS GXNXT from Head of Sales Jürgen Rehländer

 

August 2015

 

Nach einer ausgiebigen Betriebsbesichtigung, bei der Familie Biedermann sich genau informierte, wo und wie eine REMOS gebaut wird, nahm Gerd Biedermann jr. freudestrahlend seine nagelneue REMOS GX in Empfang.

Der erste Rundflug über Pasewalk wurde von Entwicklungsingenieur Daniel Browne begleitet. Dann ging es bei schönstem Wetter weiter zu diversen Erkundungsflügen bis an die Ostsee.

 

After an extensive tour of the factory during which the Biedermann Family learnt about where and how a REMOS is built, Gerd Biedermann Jr. beamed when receiving his brand-new REMOS GX. Development engineer Daniel Browne accompanied the first flight over Pasewalk. In beautiful weather they then undertook several sightseeing flights all the way to the Baltic Sea.

Familie Franz, unser ROTAX Motoren Partner aus Schechen, zusammen mit Flugschule UTC zu Besuch in Pasewalk

 

The Franz family, our partner for ROTAX engines from the Bavarian town of Schechen visits Pasewalk together with the flight school UTC

 

August 2015

Aida Franz, die gerade ihren Flugschein in der Flugschule UTC am Chiemsee macht, und sehr daran interessiert ist, später eine eigene REMOS zu fliegen, kam zusammen mit ihrem Fluglehrer Werner Frister in einer REMOS GX nach Pasewalk.

Ihr Mann Eduard Franz nutzte die Gelegenheit, mit der Geschäftsleitung und dem Chefingenieur über den Ausbau der partnerschaftlichen Zusammenarbeit zu sprechen.

Aida Franz is presently getting her pilot’s licence with flight school UTC at the Bavarian Chiemsee lake and is very keen to one day fly her own REMOS. She visited Pasewalk in a REMOS GX together with her flight instructor Werner Frister.
Her husband Eduard Franz seized the opportunity to discuss an expansion of the cooperative partnership together with the management and chief engineer.

LSV Milan holt seine neueste REMOS GXNXT ab

LSV Milan picks up their most recent REMOS GXNXT

 

August 2015

Trotz 35° C im Schatten holte der LSV Milan seine neueste REMOS GX NXT  am 7. August in Pasewalk ab. Reszö Markovicz als Vertreter des LSV Milan bekam symbolisch den Schlüssel von Vertriebsleiter Jürgen Rehländer überreicht.

Braving 35° C in the shade, the LSV Milan picked up their most recent REMOS GXNXT in Pasewalk on 7th August.
Representing LSV Milan, Reszö Markovicz was symbolically presented the key by sales manager Jürgen Rehländer.
 

 

LSV Milan in Klietz

 

Juni 2015

 

Zum Sonneranfang machte sich der LSV Milan mit einigen Vereinsflugzeugen auf zum Pancake-Essen nach Klietz. Dabei gab es ein organisiertes Treffen mit einem Helicopter bei dem diese herrlichen Bilder  entstanden.

With the summer upon us, the LSV Milan took a trip in some of the club's aircraft to a pancake eating event in Klietz. The trip included an organised flight in a helicopter, which resulted in these stunning photos.

Familie Dr. Blank aus Mannheim mit ihrem flugtauglichen Hund Hera auf Besuch bei Remos

Dr. Blank and family from Mannheim are visiting Remos with their flight-experienced dog Hera

 

Mai 2015

Erste REMOS für Belgien

First REMOS sold to Belgium

 

Mai 2015

 

Vier Wochen nach der Aero in Friedrichshafen übernahm Rudi Sels seine neue REMOS GX im Werk in Pasewalk. Letzlich war die Entscheidung auf der Messe gefallen, sein erstes eigenes Flugzeug von REMOS zu kaufen.

Rudi Sels dazu: "Die hohe Qualität der Bauausführung und die gutmütigen Flugeigenschaften haben mich schließlich überzeugt." Er weiß, wovon er spricht, denn mehr als 13 000 Flugstunden auf dutzenden von Mustern stehen in seinem Flugbuch.

 

 

 

Four weeks after the Aero in Friedrichshafen, Rudi Sels took delivery of his new REMOS GX at the factory in Pasewalk. The final decision to purchase his first own aircraft from REMOS was made at the Aero. “The high quality in the construction and the good-tempered flight characteristics have ultimately convinced me.” He knows what he is talking about, his flight logbook contains more than 13,000 flying hours on dozens of models.

Rückkehr von Jürgen Rehländer als Vertriebschef

Former Head of Sales returns to "Home Base"

 

 

März 2015

REMOS geht nach dem Einstieg des neuen Investors zügig wieder auf Kurs und verstärkt sein Team in allen Bereichen.  Besonders erwähnenswert in diesem Zusammenhang ist die Rückkehr des ehemaligen Vertriebs- und Marketingleiters Jürgen Rehländer als neuer Leiter der Vertriebs- und Kundenbetreuungsabteilung. Vielen REMOS-Kunden dürfte er noch bestens bekannt sein.

Jürgen Rehländer cell: +49 170 34 686 16

Following the recent entrance of a new investor, REMOS is swiftly getting back on track and strengthening its team in all areas. Worth highlighting in this context is the recent return of former Head of Sales and Marketing, Jürgen Rehländer, as Head of Sales and After Sales Services of REMOS AG.

 

REMOS präsentiert neue Avionik-Suite

REMOS presents new avionics suite

 

 

26. Juli 2014

REMOS GXULTIMA

 

 

Have you ever dreamed of a full IFR panel? Of owning an aircraft above standards? Of providing IFR student pilots an aircraft equipped with state-of-the-art certified WAAS GPS/NAV/COM equipment? There is nothing beyond the REMOS GXULTIMA. This is YOUR personal airliner.

 

 

THE ULTIMATE REMOS EXPERIENCE

 

Probably the most you can get out of a Light Sport Aircraft: With dual 10" SkyView screens from DYNON plus a GARMIN GTN750 IFR capable WAAS GPS/NAV/COM, you already get a full airline style IFR capable avionics suite. This topline equipment is made for IFR operations and designed especially for the needs and demands of a modern general aviation aircraft. In the version for the REMOS GXULTIMA the GTN750 is equipped with a remote controlled audio panel and a full ADS-B out Mode-S XPDR; by this you already fulfil the 2020 ADS-B out mandate today! Want even more? ADS-B in is of course available as well as autopilot or XM/WX. Add the SkyView-TOUCH function plus a GARMIN GTN650 as second GPS/NAV/COM set and you are certainly at the summit of the avionics-olymp.

 

Conventional circuit breakers are obsolet in the REMOS GXULTIMA. The electic system is managed and secured by the unique VerticalPower VP-X electronic circuit breaker system, driven and operated by the DYNON SkyView Avionic System.

 

Naturally, the aircraft is also equipped with everything you need besides the avionics suite. Starting with the well-proven ROTAX 912ULS 100 HP engine combined with the Neuform CR3-65 three-blade composite propeller promising excellent flight performance, further state of the art exterior and panel LED lighting system and a MAGNUM 601 aircraft recovery system up to and including of course the full comfort package with leather-fabric upholstery, sun visors, heating system, fresh air inlets in the windscreen, door pockets, luggage nets, baggage compartment, interior pads and active noise-cancelling headsets Sennheiser S1 DIGITAL.

 

 

STANDARD EQUIPMENT

 

• ROTAX 912ULS, rated 100HP

• NEUFORM CR3-65 three blade propeller

• two DYNON D1000 Sky View 10" screens

• dual ADAHRS in lieu of analogue backup instruments

• GARMIN GTN750 IFR capable WAAS GPS/NAV/COM

• GARMIN GTX33ES remote control ADSB-out Mode-S XPDR

• GARMIN GMA35 remote control audio panel

• VerticalPower VP-X electronic circuit breaker system

• SENNHEISER S1 digital headsets

• MAGNUM 601 recovery system

• LED exterior and interior lighting

 

 

OPTIONS

 

• DYNON SkyView TOUCH add-on

• DYNON autopilot system

• DYNON mapping software

• DYNON ADS-B receiver

• GARMIN GTN650 WAAS GPS/NAV/COM

• GARMIN GNC255A NAV/COM

• GARMIN GTR225A COM

• high performance heating system

• leather cinnamon upholstery

• HALON fire extinguisher

• first aid kit

• TANIS engine heater

• towing clutch

 

 

more options available upon request

ask for your individual quotation

 

 

REMOS GXPERSONAL – TAILORED TO YOUR NEEDS

 

 

Each REMOS GX is the fulfilment of a dream. We know that. Because we love flying just like you.

 

Everybody has his own individual dreams. We know that. Because we are dreaming, too.

 

Why should you fly a ready configured aircraft? We never understood. Aren't we all individuals?

 

 

With the REMOS GXPERSONAL we put you into the chair of our Head of Design. You specify your own, individual cockpit configuration. No limits. No pre-defined avionic suites. Freely selectable equipment. You define it. We build it (*).

 

Whether you select the big, classic cockpit panel or you prefer the new, sleek design with its superb visibility - describe your ideas and needs and we will guide you through the engineering process.

 

(*) As long as it is technically feasible and in accordance with the certification specifications.

 

 

Sure, it was always a little more expensive to realize rather exclusive demands, though a REMOS GXPERSONAL is still comparably affordable.

 

Contact the REMOS team and describe what you want. Which cockpit? What avionics? Anything else? We will analyze your specification and put together a proposal. Once you agree we can start the manufacturing process of your very unique REMOS GXPERSONAL.

 

Sure, this will take a little longer than a standard REMOS GX, but you can be sure that it is you who designed the cockpit and that it is built for you only!

 

 

REMOS GXPERSONAL  -  INDIVIDUAL AS YOURSELF

 

Neuer Weltrekord mit REMOS GX erflogen

New World Record Achieved with REMOS GX

 

 

12. Juni 2014

Quelle/Source: Flight for Human Spirit

 

Michael Combs, EAA 877079, hat den sechsten Weltrekord mit seiner REMOS GX “Hope One” aufgestellt. Als Teil des Flight for Human Spirit – Projekts stellte er einen neuen Rekord über einen Flug von Küste zu Küste in den USA auf. Sobald Combs’ Flug von der National Aeronautic Association und schliesslich von der Federation Aeronautique Internationale (FAI) anerkannt ist, gilt dieser Flug als neuer Transkontinentaler Geschwindigkeitsrekord für diese Klasse von Flugzeugen.

 

Lesen Sie hier seinen Bericht:

 

 

 

“Wir saßen buchstäblich auf dem Fußboden des Hangars und haben im Minutentakt neue Zahlen und mögliche Tankstopps in den Raum geworfen, wohl wissend dass die Uhr tickte und die anvisierte Startzeit immer näher rückte. Wir waren alle voller Adrenalin und voller Hoffnung … eine interessante Erfahrung um halb sechs in der Früh.“

 

Der finale Abschnitt war der wohl am meisten emotional aufgeladene Abschnitt, nicht nur für Combs und sein Team, sondern auch für die vielen Fans, welche den Rekordversuch verfolgt haben. Bei Atlanta hatte sich eine gewaltige Gewitterzelle mit Hagelgefahr gebildet, die in ihre Richtung weiterzog. Selbst beim Steigflug mit „Hope One“ [Name von Combs‘ REMOS GX, d. Red.] bis auf 9.500 ft konnte diese nicht überflogen werden. Sich im Slalom um Cumulonimbuswolken schlängelnd, während sich gleichzeitig über dem Flughafen von Charleston eine neue Sturmzelle entwickelte trug dabei nicht gerade zur Entspannung der Situation bei. „Nur 12 Meilen vor dem Ziel mussten wir noch Gewitterschauern ausweichen. Zum Glück waren wir  unserem Zeitplan weit voraus und hatten ausreichend Kraftstoff an Bord für den Fall, dass wir hätten Abwarten müssen, bis die Sturmzellen weitergezogen wären.“

 

Jedoch haben sich die Zellen noch rechtzeitig aufgelöst und ermöglichten Combs seine historische Landung, ungefähr 34 Stunden und 1 Minute nachdem er an der Westküste gestartet war. „Manche Landungen sind bedeutender als andere, und diese eine Landung in Charleston wird immer ein besonderer Teil meines Lebens sein.“

 

Die Mission von Flight for the Human Spirit ist es zu zeigen, dass es niemals zu spät ist, seine Träume zu verwirklichen. Dabei hat sie sich zu einem Projekt entwickelt, das nach einer Landung in Hawaii weltweites Interesse erzeugte und seine Fans immer wieder inspirieren konnte, ihre eigenen Träume zu verfolgen und sich ihre Wünsche zu erfüllen. Noch bevor Hope One überhaupt gelandet war erreichten Combs und sein Team Reaktionen und Kommentare von Menschen, die das Fliegen lernen wollen oder versprachen, wieder in Flugzeuge an ihren lokalen Flughäfen zu klettern. „Es ist unglaublich, wie viele Leute wir mit diesen Flügen erreichen,“ sagt Combs. „An jedem Tag, an dem wir fliegen, haben wir durchschnittlich über hunderttausend Klicks auf unserer Webseite und wir sind immer wieder überwältigt von der Unterstützung und dem Zuspruch derer, die daran glauben, was wir tun.“

 

Als Combs den Motor von Hope One in Charleston abgestellt hatte, stieg er von den Medien mit vielen Kameras beobachtet aus Hope One aus und umarmte Ben Wells, den General Manager von Landmark Aviation … dann drehte er sich um und küsste den Boden, gefolgt von einem Kuss auf den Spinner von Hope One’s Propeller. Mit einer Träne in den Augen sprach er von dem großartigen Gefühl, überwältigt zu sein von dem Wissen, dass dieses seit 4 Jahren andauernde Projekt nun mit großem Erfolg abgeschlossen werden konnte. „Seit 4 Jahren habe ich diesen Flug geplant, alternative Routen überlegt und die Feinabstimmung der Streckenabschnitte vorangetrieben. Ich werde vermutlich erst in ein paar Tagen, wenn ich mit Hope One wieder zu Hause in Denton in Texas bin realisieren dass das nun tatsächlich geschafft ist.“

 

Auf die Frage, was der nächste Weltrekord für Combs und seine REMOS sein wird, lächelte er und sagte „Wir arbeiten bereits daran und es wird ein großer Spaß für jedermann sein, diesen Flug zu verfolgen. Es wird ein Abenteuer, das komplett anders sein wird als alles was wir bisher gemacht haben und das die verschiedensten Gruppen erreichen wird, die über die Jahre große Unterstützung für und Interesse an unseren Flügen gezeigt haben.

 

Für weiterführende Informationen über Flight for the Human Spirit oder um Michael zu kontaktieren, besuchen Sie www.FlightHS.com

 

 

 

Michael Combs, EAA 877079, earned a sixth aviation world record in his Remos GX "Hope One" after completing a coast-to-coast flight on Saturday, June 7, as part of his Flight for Human Spirit project. If Combs’ flight is verified by the National Aeronautic Association and ultimately the Federation Aeronautique Internationale, it would establish a new point-to-point transcontinental speed record for this class of aircraft.

 

Read his report here:

 

 

 

"We literally sat on the floor of the hangar and cranked out new numbers and fuel stop options knowing that the clock was ticking toward the scheduled minute of take-off. We were all running on adrenaline and hope...which is an interesting experience at five thirty in the morning."

 

The final flight leg was the most emotionally charged flight not only for Combs and his team, but also for those many fans following along.  A large storm system building around the Atlanta area was moving in their direction while producing rotating clouds and hail in its path.  Climbing Hope One to 9,500 ft wasn't enough to keep the aircraft in blue skies.  Winding around cumulonimbus clouds while watching a storm cell redevelop over the Charleston airport only added to the drama of the moment.  "When we were just twelve miles out, we had to deviate around thunder showers.  Fortunately we were well ahead of schedule and had plenty of fuel in the event that we had to divert until the storm cells moved.

 

But the storms cleared in time for Combs to make his historic landing approximately 34 hours and 1 minute after taking off from the West coast.  "There are some landings that are more significant than others, and that one in Charleston will always be a fond part of my life."

 

The mission of The Flight for the Human Spirit is to spread the message that it is never, ever too late to follow your dreams.  It has become a project that continued to gain global interest after landing in Hawaii as fans have continued to find inspiration to pursue their own dreams and fulfill their aspirations.  Even before Hope One touched down, Combs and his team were receiving comments from those who wanted to learn to fly or were promising to climb back into aircraft at their local airports.  "It's humbling to think of how many people we reach from these flights," commented Combs.  "We average over a hundred thousand hits per each day of flight and are overwhelmed by the support of those who believe in the value of what we are doing."

 

Once Combs shut down the engine of Hope One in Charleston, Combs stepped out of Hope One before the media cameras and gave a big hug to Ben Wells, the General Manager of Landmark Aviation...then turned and kissed the ground, followed by a kiss on the spinner of Hope One's propeller.  With a tear in his eye he spoke of the great sense of being overwhelmed with knowing that this four year project was finally completed with great success.  "For four years I've been thinking of and planning this flight, altering routes, and fine tuning distances.  It probably won't hit me that this is really over until I get Hope One back home in Denton a few days from now."

 

When asked what the next World Record will be for Combs and his REMOS, he smiled and said, "We're already working on it and it will be a fun flight for everyone to follow.  It's an adventure that will really be different from what we have been doing and will reach several groups of people that have shown great support and interest in our flights over the years."

 

 

 

For more information about The Flight for the Human Spirit and to reach Michael, go to Flight for Human Spirit

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