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REMOS News

Sanierende Geschäftsübernahme - aus REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau wird REMOS AG

 

REMOS AG emerges as the successor company to REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau

 

 

15. Okt 2014

REMOS war zuletzt handlungsunfähig geworden und Geschäftsführer Michael Bauer war gezwungen, Ende Juli Antrag auf Eröffnung eines Insolvenzverfahrens zu stellen. Im Rahmen der vom Amtsgericht Neubrandenburg angeordneten Eigenverwaltung wurde unter Aufsicht von Sachwalter Dr. Christoph Morgen von der Kanzlei Brinkmann & Partner in Hamburg nach neuen Investoren gesucht.

 

Dieser Investorenprozess konnte nun zu einem erfolgreichen Abschluss gebracht werden. Erworben hat das Unternehmen der deutsche Unternehmer Andreas Heeschen, der den Geschäftsbetrieb unter der Firmierung „REMOS AG“ fortführen wird. Der neue Eigentümer ist unter anderem auch Hauptanteilseigner von Heckler&Koch. REMOS ist dennoch ein eigenständiges Unternehmen und nicht in den H&K Firmenverbund integriert.

 

Das Team der REMOS bleibt unverändert bestehen und wird sich jetzt wieder vollumfänglich auf seine ureigene Aufgaben konzentrieren - der Entwicklung und Herstellung hochwertigster UL und LSA Flugzeuge.

 

Die REMOS AG übernimmt den gesamten Support der überaus erfolgreichen Baureihen REMOS G3/600 und REMOS GX. Neuflugzeuge sind ab sofort wieder erhältlich, Service und Ersatzteilversorgung ist sichergestellt.

 

Am Standort in Pasewalk wird die REMOS GX in den Baureihen GXeLITE, GXNXT, GXULTIMATE und GXPERSONAL hergestellt. REMOS fertigt hochwertigste Composite Bauteile für die eigenen Flugzeuge und im Fremdauftrag. An Kundenflugzeugen werden markenunabhängig Service, Reparaturen, Umbauten und Modifikationen durchgeführt.

 

Für nähere Informationen steht Ihnen der Vorstand der REMOS AG unter info@remos.com zur Verfügung.

 

 

Michael Bauer, CEO of REMOS was forced to file for creditor protection at the End of July. Under the supervision of administrator Dr. Christoph Morgen of Brinkmann & Partner of Hamburg the search for new investors was initiated.

 

This investment process has now been successfully concluded. The business was taken over by a German investor who will continue the business with the newly founded “REMOS AG”. The new owner is Andreas Heeschen who amongst other investments is also majority shareholder of Heckler&Koch. REMOS AG is a stand-alone enterprise and is not integrated into the H&K group.

 

The REMOS team remains unchanged and will now focus on the key tasks of developing, engineering and manufacturing high class and superb UL and LSA aircraft.

 

REMOS AG takes over the full support of the more than successful aircraft series REMOS G3/600 and REMOS GX. New aircraft are again available and spare parts will be shipped soon.

 

The facilities are located in Pasewalk, Germany, where the REMOS GX is manufactured in its versions GXeLITE, GXnXES, GXULTIMATE and GXPERSONAL. REMOS is manufacturing first-class composite parts for its own aircraft, but also for other customers. Independent of make and model, service, repairs, modifications are performed on customer’s aircraft.

 

More information is available on request at info@remos.com.

 

 

REMOS präsentiert neue Avionik-Suite

REMOS presents new avionics suite

 

 

26. Juli 2014

REMOS GXULTIMA

 

 

Have you ever dreamed of a full IFR panel? Of owning an aircraft above standards? Of providing IFR student pilots an aircraft equipped with state-of-the-art certified WAAS GPS/NAV/COM equipment? There is nothing beyond the REMOS GXULTIMA. This is YOUR personal airliner.

 

 

THE ULTIMATE REMOS EXPERIENCE

 

Probably the most you can get out of a Light Sport Aircraft: With dual 10" SkyView screens from DYNON plus a GARMIN GTN750 IFR capable WAAS GPS/NAV/COM, you already get a full airline style IFR capable avionics suite. This topline equipment is made for IFR operations and designed especially for the needs and demands of a modern general aviation aircraft. In the version for the REMOS GXULTIMA the GTN750 is equipped with a remote controlled audio panel and a full ADS-B out Mode-S XPDR; by this you already fulfil the 2020 ADS-B out mandate today! Want even more? ADS-B in is of course available as well as autopilot or XM/WX. Add the SkyView-TOUCH function plus a GARMIN GTN650 as second GPS/NAV/COM set and you are certainly at the summit of the avionics-olymp.

 

Conventional circuit breakers are obsolet in the REMOS GXULTIMA. The electic system is managed and secured by the unique VerticalPower VP-X electronic circuit breaker system, driven and operated by the DYNON SkyView Avionic System.

 

Naturally, the aircraft is also equipped with everything you need besides the avionics suite. Starting with the well-proven ROTAX 912ULS 100 HP engine combined with the Neuform CR3-65 three-blade composite propeller promising excellent flight performance, further state of the art exterior and panel LED lighting system and a MAGNUM 601 aircraft recovery system up to and including of course the full comfort package with leather-fabric upholstery, sun visors, heating system, fresh air inlets in the windscreen, door pockets, luggage nets, baggage compartment, interior pads and active noise-cancelling headsets Sennheiser S1 DIGITAL.

 

 

STANDARD EQUIPMENT

 

• ROTAX 912ULS, rated 100HP

• NEUFORM CR3-65 three blade propeller

• two DYNON D1000 Sky View 10" screens

• dual ADAHRS in lieu of analogue backup instruments

• GARMIN GTN750 IFR capable WAAS GPS/NAV/COM

• GARMIN GTX33ES remote control ADSB-out Mode-S XPDR

• GARMIN GMA35 remote control audio panel

• VerticalPower VP-X electronic circuit breaker system

• SENNHEISER S1 digital headsets

• MAGNUM 601 recovery system

• LED exterior and interior lighting

 

 

OPTIONS

 

• DYNON SkyView TOUCH add-on

• DYNON autopilot system

• DYNON mapping software

• DYNON ADS-B receiver

• GARMIN GTN650 WAAS GPS/NAV/COM

• GARMIN GNC255A NAV/COM

• GARMIN GTR225A COM

• high performance heating system

• leather cinnamon upholstery

• HALON fire extinguisher

• first aid kit

• TANIS engine heater

• towing clutch

 

 

more options available upon request

ask for your individual quotation

 

 

REMOS GXPERSONAL – TAILORED TO YOUR NEEDS

 

 

Each REMOS GX is the fulfilment of a dream. We know that. Because we love flying just like you.

 

Everybody has his own individual dreams. We know that. Because we are dreaming, too.

 

Why should you fly a ready configured aircraft? We never understood. Aren't we all individuals?

 

 

With the REMOS GXPERSONAL we put you into the chair of our Head of Design. You specify your own, individual cockpit configuration. No limits. No pre-defined avionic suites. Freely selectable equipment. You define it. We build it (*).

 

Whether you select the big, classic cockpit panel or you prefer the new, sleek design with its superb visibility - describe your ideas and needs and we will guide you through the engineering process.

 

(*) As long as it is technically feasible and in accordance with the certification specifications.

 

 

Sure, it was always a little more expensive to realize rather exclusive demands, though a REMOS GXPERSONAL is still comparably affordable.

 

Contact the REMOS team and describe what you want. Which cockpit? What avionics? Anything else? We will analyze your specification and put together a proposal. Once you agree we can start the manufacturing process of your very unique REMOS GXPERSONAL.

 

Sure, this will take a little longer than a standard REMOS GX, but you can be sure that it is you who designed the cockpit and that it is built for you only!

 

 

REMOS GXPERSONAL  -  INDIVIDUAL AS YOURSELF

 

Neuer Weltrekord mit REMOS GX erflogen

New World Record Achieved with REMOS GX

 

 

12. Juni 2014

Quelle/Source: Flight for Human Spirit

 

Michael Combs, EAA 877079, hat den sechsten Weltrekord mit seiner REMOS GX “Hope One” aufgestellt. Als Teil des Flight for Human Spirit – Projekts stellte er einen neuen Rekord über einen Flug von Küste zu Küste in den USA auf. Sobald Combs’ Flug von der National Aeronautic Association und schliesslich von der Federation Aeronautique Internationale (FAI) anerkannt ist, gilt dieser Flug als neuer Transkontinentaler Geschwindigkeitsrekord für diese Klasse von Flugzeugen.

 

Lesen Sie hier seinen Bericht:

 

 

 

“Wir saßen buchstäblich auf dem Fußboden des Hangars und haben im Minutentakt neue Zahlen und mögliche Tankstopps in den Raum geworfen, wohl wissend dass die Uhr tickte und die anvisierte Startzeit immer näher rückte. Wir waren alle voller Adrenalin und voller Hoffnung … eine interessante Erfahrung um halb sechs in der Früh.“

 

Der finale Abschnitt war der wohl am meisten emotional aufgeladene Abschnitt, nicht nur für Combs und sein Team, sondern auch für die vielen Fans, welche den Rekordversuch verfolgt haben. Bei Atlanta hatte sich eine gewaltige Gewitterzelle mit Hagelgefahr gebildet, die in ihre Richtung weiterzog. Selbst beim Steigflug mit „Hope One“ [Name von Combs‘ REMOS GX, d. Red.] bis auf 9.500 ft konnte diese nicht überflogen werden. Sich im Slalom um Cumulonimbuswolken schlängelnd, während sich gleichzeitig über dem Flughafen von Charleston eine neue Sturmzelle entwickelte trug dabei nicht gerade zur Entspannung der Situation bei. „Nur 12 Meilen vor dem Ziel mussten wir noch Gewitterschauern ausweichen. Zum Glück waren wir  unserem Zeitplan weit voraus und hatten ausreichend Kraftstoff an Bord für den Fall, dass wir hätten Abwarten müssen, bis die Sturmzellen weitergezogen wären.“

 

Jedoch haben sich die Zellen noch rechtzeitig aufgelöst und ermöglichten Combs seine historische Landung, ungefähr 34 Stunden und 1 Minute nachdem er an der Westküste gestartet war. „Manche Landungen sind bedeutender als andere, und diese eine Landung in Charleston wird immer ein besonderer Teil meines Lebens sein.“

 

Die Mission von Flight for the Human Spirit ist es zu zeigen, dass es niemals zu spät ist, seine Träume zu verwirklichen. Dabei hat sie sich zu einem Projekt entwickelt, das nach einer Landung in Hawaii weltweites Interesse erzeugte und seine Fans immer wieder inspirieren konnte, ihre eigenen Träume zu verfolgen und sich ihre Wünsche zu erfüllen. Noch bevor Hope One überhaupt gelandet war erreichten Combs und sein Team Reaktionen und Kommentare von Menschen, die das Fliegen lernen wollen oder versprachen, wieder in Flugzeuge an ihren lokalen Flughäfen zu klettern. „Es ist unglaublich, wie viele Leute wir mit diesen Flügen erreichen,“ sagt Combs. „An jedem Tag, an dem wir fliegen, haben wir durchschnittlich über hunderttausend Klicks auf unserer Webseite und wir sind immer wieder überwältigt von der Unterstützung und dem Zuspruch derer, die daran glauben, was wir tun.“

 

Als Combs den Motor von Hope One in Charleston abgestellt hatte, stieg er von den Medien mit vielen Kameras beobachtet aus Hope One aus und umarmte Ben Wells, den General Manager von Landmark Aviation … dann drehte er sich um und küsste den Boden, gefolgt von einem Kuss auf den Spinner von Hope One’s Propeller. Mit einer Träne in den Augen sprach er von dem großartigen Gefühl, überwältigt zu sein von dem Wissen, dass dieses seit 4 Jahren andauernde Projekt nun mit großem Erfolg abgeschlossen werden konnte. „Seit 4 Jahren habe ich diesen Flug geplant, alternative Routen überlegt und die Feinabstimmung der Streckenabschnitte vorangetrieben. Ich werde vermutlich erst in ein paar Tagen, wenn ich mit Hope One wieder zu Hause in Denton in Texas bin realisieren dass das nun tatsächlich geschafft ist.“

 

Auf die Frage, was der nächste Weltrekord für Combs und seine REMOS sein wird, lächelte er und sagte „Wir arbeiten bereits daran und es wird ein großer Spaß für jedermann sein, diesen Flug zu verfolgen. Es wird ein Abenteuer, das komplett anders sein wird als alles was wir bisher gemacht haben und das die verschiedensten Gruppen erreichen wird, die über die Jahre große Unterstützung für und Interesse an unseren Flügen gezeigt haben.

 

Für weiterführende Informationen über Flight for the Human Spirit oder um Michael zu kontaktieren, besuchen Sie www.FlightHS.com

 

 

 

Michael Combs, EAA 877079, earned a sixth aviation world record in his Remos GX "Hope One" after completing a coast-to-coast flight on Saturday, June 7, as part of his Flight for Human Spirit project. If Combs’ flight is verified by the National Aeronautic Association and ultimately the Federation Aeronautique Internationale, it would establish a new point-to-point transcontinental speed record for this class of aircraft.

 

Read his report here:

 

 

 

"We literally sat on the floor of the hangar and cranked out new numbers and fuel stop options knowing that the clock was ticking toward the scheduled minute of take-off. We were all running on adrenaline and hope...which is an interesting experience at five thirty in the morning."

 

The final flight leg was the most emotionally charged flight not only for Combs and his team, but also for those many fans following along.  A large storm system building around the Atlanta area was moving in their direction while producing rotating clouds and hail in its path.  Climbing Hope One to 9,500 ft wasn't enough to keep the aircraft in blue skies.  Winding around cumulonimbus clouds while watching a storm cell redevelop over the Charleston airport only added to the drama of the moment.  "When we were just twelve miles out, we had to deviate around thunder showers.  Fortunately we were well ahead of schedule and had plenty of fuel in the event that we had to divert until the storm cells moved.

 

But the storms cleared in time for Combs to make his historic landing approximately 34 hours and 1 minute after taking off from the West coast.  "There are some landings that are more significant than others, and that one in Charleston will always be a fond part of my life."

 

The mission of The Flight for the Human Spirit is to spread the message that it is never, ever too late to follow your dreams.  It has become a project that continued to gain global interest after landing in Hawaii as fans have continued to find inspiration to pursue their own dreams and fulfill their aspirations.  Even before Hope One touched down, Combs and his team were receiving comments from those who wanted to learn to fly or were promising to climb back into aircraft at their local airports.  "It's humbling to think of how many people we reach from these flights," commented Combs.  "We average over a hundred thousand hits per each day of flight and are overwhelmed by the support of those who believe in the value of what we are doing."

 

Once Combs shut down the engine of Hope One in Charleston, Combs stepped out of Hope One before the media cameras and gave a big hug to Ben Wells, the General Manager of Landmark Aviation...then turned and kissed the ground, followed by a kiss on the spinner of Hope One's propeller.  With a tear in his eye he spoke of the great sense of being overwhelmed with knowing that this four year project was finally completed with great success.  "For four years I've been thinking of and planning this flight, altering routes, and fine tuning distances.  It probably won't hit me that this is really over until I get Hope One back home in Denton a few days from now."

 

When asked what the next World Record will be for Combs and his REMOS, he smiled and said, "We're already working on it and it will be a fun flight for everyone to follow.  It's an adventure that will really be different from what we have been doing and will reach several groups of people that have shown great support and interest in our flights over the years."

 

 

 

For more information about The Flight for the Human Spirit and to reach Michael, go to Flight for Human Spirit

Das Leben macht alle Menschen gleich.     
Der Tod offenbart die Herausragenden.

 

Gone West: Lorenz Kreitmayr

 

 

8. Mai 2014

 

Wir alle erhielten die traurige Nachricht: Am 8. Mai 2014 ist unser REMOS Aircraft Gründer und Freund Lorenz Kreitmayr gestorben. Unser ganzes Mitgefühl gilt seiner Familie und allen Angehörigen.

 

Lorenz Kreitmayr hat 1993 die REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau im bayerischen Eschelbach gegründet, nachdem er im Dezember 1991 bereits die polnische REMOS Aircraft formiert hatte. Über 15 Jahre leitete er das Unternehmenskonsortium als Geschäftsführer und Inhaber. Auch als er nach Wechseln von Geschäftsführern und Investoren das Unternehmen schließlich verließ, hielt er immer Kontakt zu uns.

 

Er war Createur und Visionär. Es begann alles mit der REMOS Gemini im Jahr 1994, ihr folgte 1997 die überaus erfolgreiche REMOS G-3. Dieses Flugzeug galt als einer der europäischen Vorreiter der neuen Light-Sport-Aircraft (LSA) Kategorie in USA und Europa. Im Jahr 2008 schließlich wurde die REMOS GX als Nachfolger vorgestellt, die bis heute produziert wird.

 

Wir nehmen Abschied von einem für REMOS bedeutendem Freund und Partner.

 

Danke Lorenz, wo immer du jetzt bist
REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau

 

 

We all received the sad news: On May 8th, 2014 the founder and dear friend of REMOS Aircraft, Lorenz Kreitmayr, died. Our sympathy goes to his family and friends.

 

Lorenz Kreitmayr founded REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau in the Bavarian town of Eschelbach in 1993, after he had already formed polish based REMOS Aircraft in December 1991. For more than 15 years he headed the consortium of companies as a manager and owner. Even when he finally left the company after several changes of managers and investors, he always stayed in touch with us.

 

He was a creator and visionary. It all started with the REMOS Gemini in 1994, followed by the highly successful REMOS G-3 in 1997. This aircraft was considered one of the European pioneers of the new Light Sport Aircraft (LSA) category in the United States as well as in Europe. In 2008, eventually, the successor was introduced, the REMOS GX.

 

We say farewell to an outstanding friend and partner of REMOS.

 

Thank you Lorenz, where ever you may be  
REMOS Aircraft GmbH Flugzeugbau

DIE NEUE WEBSITE IST ONLINE

OUR NEW WEBSITE IS ONLINE

 

7. April 2014

 

Willkommen auf der neuen Website von REMOS. Frischer Wind, klare Informationen und direkte Kontaktmöglichkeiten - das zeichnet den neuen REMOS Stil aus. Das soll auch unsere neue Website ausdrücken. Viel Spass beim Surfen! Feedback ist sehr willkommen.

 

REMOS wird auf der AERO 2014 wieder vertreten sein. Unseren Stand finden Sie in Halle B3-107. Sehen wir uns? Wir würden uns freuen!

 

 

Welcome to the new website of REMOS. A new approach, precise information and direct interaction - this is the new REMOS style. And that will be demonstrated on our new website. Have fun surfing! Feedback always welcome.

 

REMOS will again be represented at AERO 2014. Find our stand in hall B3-107. We'd be happy to see you there!

Die Remos GXNXT tritt ihre Reise nach China an

The Remos' departure for China

 

15. April 2014

 

Die Remos GXNXT für den chinesischen Markt wurde verschifft und trifft voraussichtlich am 25.05.2014 in China ein.

A brand new Remos GXNXT left Pasewalk on 15th April 2014 for China to arrive there on 25th May 2014.

Erste Impressionen von der AERO 2014

First Impressions of AERO 2014

 

10. April 2014

 

GERMAN LIGHT AIRCRAFT ÜBERNIMMT NEUE GXNXT

GERMAN LIGHT AIRCRAFT TAKES OVER NEW GXNXT

 

3. April 2014

 

Yeng Cheng und Dr. Jürgen Pannicke von GERMAN LIGHT AIRCRAFT, dem REMOS Händler für China, haben heute die nächste REMOS GXNXT für den Chinesischen Markt in Empfang genommen. Das Flugzeug erfreut sich in China aufgrund der exzellenten Verarbeitungsqualität und seines eleganten Äußeren großer Beliebtheit.

 

 

Yeng Cheng and Dr. Jürgen Pannicke of GERMAN LIGHT AIRCRAFT, our REMOS partners in China, have received the latest REMOS GXNXT for the Chinese market. Because of its excellent craftmanship and elegant appearance the aircraft already has a great reception and popularity in the Chinese market.

 

www.german-light-aircraft.com

REMOS ist abreisefertig für die AERO

REMOS is getting ready for AERO

 

1. April 2014

 

Wer kann schon von sich behaupten, einen Messestand mitten in der Endmontage stehen zu haben? Der REMOS Messestand hatte seine Generalprobe und wird nun zur AERO 2014 verladen. Die beiden Messeflugzeuge sind auf dem Weg. Wir präsentieren unsere firmeneigene REMOS GXNXT, die derzeit für die Flugerprobung für die EASA LSA Zertifizierung verwendet wird, sowie eine REMOS GXNXT in der Version als Deutsches Ultraleichtflugzeug.

 

Wir sehen uns in Friedrichshafen auf der AERO 2014, 9. – 12. April 2014 in Halle B3, Stand 107. Selbstverständlich sind wir in Pasewalk trotzdem für Sie erreichbar.

 

 

Who can claim having a complete exhibition setup sitting on the final assembly line? The REMOS AERO 2014 had its "dress rehearsal" and is now being shipped to Friedrichshafen. The two exhibition aircraft are now on their way to the fair. We will present the REMOS GXNXT, which is currently used for flight testing for EASA LSA certification, as well as a REMOS GXNXT in the version of a German ultralight aircraft.

 

See you in Friedrichshafen at AERO 2014 from 9th through to 12th April in hall B3, booth 107. Of course we will also be available for you in Pasewalk as well.

Fliegerfreunde aus Dresden besuchen REMOS

 

13. März 2014

 

Am 13. März besuchte uns unser langjähriger Kunde Günter Buscha aus Ballenstedt mit drei Fliegerfreunden, um seine REMOS GX nach der 200 Stunden Inspektion im Werk wieder in Empfang zu nehmen. Dafür hatte sich Herr Buscha einen Bilderbuchflugtag ausgesucht. Herr Buscha und Herr Urban, ebenfalls langjähriger REMOS Besitzer, sowie zwei weitere Fliegerfreunde reisten bei strahlendem Wetter in drei VL-3 Maschinen an und  ließen sich sehr gerne zu einer ausgedehnten Werksführung einladen. Trotz ihrer Begeisterung für die neuen Sportflieger, mit denen sie angereist kamen, sind sie nach wie vor sehr von der Qualität und Zuverlässigkeit Ihrer REMOS Maschinen überzeugt und brachten dies bei der Führung wiederholt zum Ausdruck. Auch von unserem Werk und den dort herrschenden Produktionsbedingungen zeigten sich die Piloten höchst beeindruckt. Nach der Übernahme der GX an diesem herrlichen Tag brachen sie zum Weiterflug nach Usedom auf.

On the 13th March our loyal customer Mr Günter Buscha from Ballenstedt and three of his pilot friends paid REMOS a visit in Pasewalk. Mr Buscha came to collect his REMOS GX, which had just undergone her 200-hour-check at the factory. The weather for a "mini fly-in" could not have been better! Picture perfect! Mr Buscha, accompanied by Mr Urban, also a longstanding REMOS client and two other friends, arrived in three new VL-3s in blazing sunshine and were duly treated to a REMOS factory tour. Despite their understandable enthusiasm for their new "toys", they were still highly complimentary about the quality and reliability of their REMOS planes. The tour of the Pasewalk facilities left them suitably impressed with the REMOS team, as well as the quality of product they are able to produce there. After sharing a few more "war stories", Mr Buscha and his friends left Pasewalk for Usedom.  

Besuch bei Kaufmann Air Service in Aalen

 

18. Februar 2014

 

Michael Bauer, Geschäftsführer der REMOS Aircraft GmbH, besuchte am 18. Februar in Begleitung seines Freundes Karl Grimminger, einem begeisterten Piloten und erfolgreichen Unternehmer, den REMOS Service Partner Andreas Kaufmann in Neresheim. Andreas Kaufmann zeigte sich als langjähriger Verbündeter der Marke REMOS nach wie vor sehr überzeugt von unserem Produkt und hatte als Profi eine Reihe konstruktiver und nützlicher Anregungen, die wir gerne aufnehmen und umsetzen wollen. Wir freuen uns auf weitere Jahre spannender und fruchtbarer Zusammenarbeit! Danke.

 

www.kaufmann-airservice.de

Michael Bauer, CEO of REMOS Aircraft GmbH, in the company of his good friend Karl Grimminger, an accomplished, enthusiastic pilot and aircarft collector, as well as successful entrepreneur in the carbonfibre sector, visited the long-standing REMOS service partner, Andreas Kaufmann, in Neresheim/D on the 18th February. Mr Kaufmann and his Airservice Centre have a long history as partners of REMOS. He was therefore ideally positioned to offer his feedback on our product- and service offering, which was gratefully received and we will certainly endeavour to "action" as many of Mr Kaufmann's ideas as quickly as possible. Thank you for your feedback, Mr Kaufmann and we look forward to many more years as partners.

Flugschule Followme holt neue REMOS GXNXT ab

Flight School Followme receives new REMOS GXNXT

 

9. Dezember 2013

 

Stefan Krabbe und Miriam Girschofski mit Border Collie Snoopy holen im Werk von REMOS in Pasewalk am 9.12.2013 ihre neue - mittlerweile vierte - REMOS ab, eine GXNXT.

 

Stefan Krabbe and Miriam Girschofski abiliy accompgnied by border collie Snoopy, are collecting their brand new REMOS on 9th December 2013. This is already their fourth REMOS, a GXNXT.

 

www.flugschule-follow.me

REMOS trauert um Pasewalks Bürgermeister Dambach

REMOS mourns Pasewalk's Mayor Dambach

 

5. Dezember 2013


Rainer Dambach, der langjährige Bürgermeister von Pasewalk, erlag am 22.11.2013 einem Herzleiden.

 

"Gerade noch miteinander geredet, und Tage später ist da jemand nicht mehr da. Herausgerissen mitten aus dem Leben. Da fällt es selbst Pfarrer Matthias Bohl schwer, die richtigen Worte (bei der Trauerfeier in Pasewalk) zu finden. Er übernimmt die Moderation des Abends. Am Klavier sitzt mit Fred Lüpcke jemand, der vor zwei Jahren die Stadt verließ. Er war einst Rainer Dambachs Stellvertreter. Nun nimmt Fred Lüpcke musikalisch Abschied. Seine einstige Kollegin Gudrun Baganz, nun amtierende Bürgermeisterin, sagt: „Dieser Bürgermeister hatte viele Ideen und Visionen.“ Ob sie eine Chance haben, auch ohne Rainer Dambach umgesetzt zu werden?" so schrieb der Nordkurier am 05.12.2013.

 

REMOS jedenfalls war eine dieser Visionen, für die sich Rainer Dambach einsetzte. Er war es, der den Ultraleichtflugzeughersteller im Jahre 2006 nach Pasewalk holte und sich immer wieder für dessen wirtschaftliche Zukunft stark machte. Wir bei REMOS werden ihn sehr vermissen.

 

Flieg Rainer, flieg.

 

 

Rainer Damach, the mayor of the City of Pasewalk for more than a decade, died of a heart attack on 22nd November 2013.


“You just chatted with each other and then a couple of days later he is gone. Torn right out of the middle of life.” It is hard for Rev. Matthias Bohl to find the right words during the funeral service in Pasewalk. He guides through the evening. He is supported by Fred Luepcke on the piano who just left the city two years ago. Now Fred Luepcke says goodbye with his music. He once was Rainer’s deputy. His colleague Gudrun Baganz, now acting mayor says: “The mayor had so many ideas and visions”. Can anybody tell whether they still have a chance without Rainer?” We quoted from the 5th December 2013 issue of the local newspaper Nordkurier.


REMOS, like so many others was one of the beneficeries of these visions of Rainer Dambach. It was him who lured the aircraft manufacturer to Pasewalk back in 2006 and he tirelessly supported REMOS throughout. We will miss him.


Fly Rainer, fly.

Max Hacklinger besucht REMOS

Max Hacklinger visits REMOS

 

21. November 2013

 

Am 21.11.2013 konnte REMOS den 83 jährigen Pionier der Luftfahrt, Max Hacklinger, in Pasewalk willkommen heißen. Einen ganzen Tag lang führte ihn Entwicklungsleiter Christian Majunke durch das Werk in Pasewalk. Dabei wurde vieles diskutiert, angefangen von der Aerodynamik - die Spezialdisziplin von Herrn Hacklinger - bis hin zu den modernsten Produktionsmethoden, insbesondere der Carbonfertigung.

 

Sichtlich beeindruckt war der Gast vom Teamgeist und den Produktions- und Entwicklungsmöglichkeiten bei REMOS.

 

Leider spielte Petrus ausgerechnet an diesem Tag nicht mit und ließ es schön gleichmäßig regnen, so dass der ersehnte Probeflug ausbleiben musste. Umso mehr Zeit blieb für die vielen Geschichten aus den Anfangstagen der Luftfahrt-Materialprüfstelle in Mühlheim a. d. Ruhr, die Herr Hacklinger lebendig werden ließ und diverse Abenteuer, die er als Flieger so im Laufe seines langen Lebens sammeln konnte.

 

 

On 21st November 2013 Max Hacklinger, one of the pioneers of modern aviation paid a visit to REMOS. Head of Design Christian Majunke welcomed the guest and gave him an extensive tour of the facilities in Pasewalk. During the visit a wide range of topics were discussed, starting from aerodynamics – the core competence of Max – up to the modern production methods used by REMOS, especially the carbonfibre shop.


Our guest was really impressed by the excellent team spirit prevalent at REMOS, as well as the expansion prospects of the company.


Unfortunately the weather was not on our side that day, and therefore the team was unable to offer a proper test flight this time. But we hope that Max Hacklinger will return in the not too distant future for his test flight and for sharing lots more of the type of stories only a pioneer like Max can tell.

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